Farmàcia Bretcha | Vols preparar les defenses per a la tardor? Pren nota d’aquests aliments!
Farmàcia Bretcha | Vols preparar les defenses per a la tardor? Pren nota d’aquests aliments!
2189
post-template-default,single,single-post,postid-2189,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Vols preparar les defenses per a la tardor? Pren nota d’aquests aliments!

16 set. 2021, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Quan comença la tardor ve de gust menjar aliments més calòrics i greixosos. Però, són realment aquests aliments els que el nostre cos necessita? En aquest nou post al blog et recomanem alguns aliments que ajuden a mantenir el bon funcionament de sistema immunitari. Estàs llest/a?

Seguir una dieta equilibrada és un dels pilars fonamentals per garantir una bona salut global de tot el cos. A la tardor és important continuar parant atenció als aliments que s’ingereixen. Encara que els dies comencin a ser freds, la ingesta de verdures i fruites ha de ser regular, és a dir, cal menjar cada dia fruita i verdura. Quan comença a fer fred el cos necessita mantenir la calor i s’acostuma a menjar aliments menys frugals que a l’estiu. De fet, és durant aquesta època que molta gent augmenta el consum de xocolata, llaminadures, fregits i menjars greixosos. L’ideal és no perdre de vista que menjar bé és essencial per a ser feliç i estar bé físicament i emocionalment. Així doncs, des de Farmàcia Bretcha et recomanem comprar aliments de temporada, bàsicament perquè “la naturalesa és sàvia!”. Quan els dies són més curts i el sol és més esquiu, el nostre cos necessita obtenir vitamina D (la “vitamina del sol”). Si compres aliments de temporada, garantiràs la ingesta dels minerals i vitamines necessaris per al teu organisme, i a més a més, estalviaràs!

Els refredats, la tos, la bronquitis i altres molèsties respiratòries són malalties comunes durant aquests mesos. Per això, per augmentar les defenses naturals de l’organisme és important preparar un menú setmanal equilibrat on les verdures i les fruites ocupin un lloc preponderant. Els aliments que et presentem a continuació t’ajudaran a augmentar les defenses i/o a combatre les malalties típiques de la tardor:

  • Cebes, alls i porros: tenen propietats mucolítiques i antisèptiques que combaten els gèrmens, tant de bacteris com de virus, a més d’ajudar a disminuir el moc en cas de constipat. 
  • Pastanagues: com segurament ja saps, la pastanaga és rica en betacarotè, una substància que a l’interior del nostre cos es transforma en vitamina A. Aquesta vitamina és essencial per mantenir les mucoses en bon estat i reduir el risc de patir infeccions respiratòries!
  • Bledes, espinacs, endívies i encenalls: riques en fibra i folats, aporten a més betacarotens, vitamina C que ajuda a alleujar la tos i a mantenir la mucosa bronquial intacta. El zinc que aporten els espinacs, per exemple, ajuda a mantenir el bon funcionament de sistema immunitari.
  • Bròquil: aquesta verdura és molt rica en vitamina C, la vitamina encarregada d’augmentar les defenses de l’organisme.
  • Kiwi, llimona, mandarina, taronja i aranja: aquestes fruites (més comunes a l’hivern) són riques en vitamina C, un antioxidant natural que protegeix les cèl·lules dels radicals lliures i que ajuda a millorar el funcionament del sistema immunitari i millora l’absorció de ferro.
  • Gelea reial: el seu alt contingut en vitamines dels grups A, B, C, i E, a més de la seva gran aportació de minerals com el calci, el ferro i el fòsfor, entre d’altres, activen el sistema immunitari. 
  • Productes lactis fermentats: contribueixen a augmentar les defenses immunològiques, ja que contenen probiòtics, una substància important en la lluita contra infeccions. Alguns dels exemples més comuns són el iogurt o el quefir.
  • Llet fortificada amb vitamina D: és un aliment que caldria incorporar en la dieta diària, ja que durant la tardor i l’hivern l’exposició als raigs solars disminueix i es pot arribar a patir una deficiència d’aquesta vitamina.
  • Aigua: durant els dies freds se sua menys i per tant, es té menys set. No obstant això, és important que mantenir-se hidratat. Durant l’hivern, cal assegurar-se que es beuen dos litres diaris d’aigua, infusions o sucs naturals.
  • Peixos com el salmó, la tonyina i el verat: la seva aportació de vitamina D és important per evitar-ne la deficiència.

Algunes vitamines i minerals, com ara la vitamina C, perden efectivitat amb la calor. És per això que es recomana incloure’n almenys una vegada al dia en amanides o verdures poc cuites. Ho sabies? Quins plats acostumes a preparar quan arriba la tardor? Recorda posar-hi sempre color –vitamines i minerals– amb verdures i fruites durant tot l’any! No te n’oblidis!

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies