Farmàcia Bretcha | Vols evitar les males digestions? Segueix els nostres consells!
Farmàcia Bretcha | Vols evitar les males digestions? Segueix els nostres consells!
2204
post-template-default,single,single-post,postid-2204,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Vols evitar les males digestions? Segueix els nostres consells!

17 des. 2021, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Les males digestions, també conegudes com a dispèpsies, són un trastorn de la digestió que apareix després de menjar. Els símptomes més freqüents d’aquest malestar són les nàusees, la pesadesa i el mal d’estómac, l’ardor i la flatulència. Saps a què és degut? La majoria de vegades les males digestions sorgeixen perquè no mengem de forma adequada o bé perquè ho fem de forma excessiva. Ara que s’apropen dies de menjars i festes, posa en pràctica el nostre decàleg!

  1. Menja a poc a poc i mastega bé

Menjar a poc a poc i mastegar bé no només afavoreix la digestió, sinó que també ajuda a controlar la sacietat, a tenir cura de la salut bucodental i a relaxar-se. A mesura que augmenta la velocitat en què mengem, també ho fa el temps que l’estómac dedicarà a fer la digestió!

  1. El plat: petit i dividit en terços

Una forma perfecta per saber si estem menjant bé i ajudant el nostre organisme a fer una bona digestió és la següent: la meitat del plat hauria de contenir verdures i hortalisses, preferiblement cuinades, i l’altra meitat i a parts iguals: proteïna de bona qualitat (peix o carns magres) i carbohidrats complexos, com la patata o l’arròs. A més, els plats petits ajuden a menjar menys i millor.

  1. Menys greix, millor digestió

Com a alternativa, els experts aconsellen prendre més carn magra (gall dindi, pollastre i conill) i cuinar sempre al vapor.

  1. Evitar la fruita a les postres

La fruita és un aliment que provoca sacietat, per la qual cosa és millor consumir-la de forma aïllada, a mig matí o mitja tarda, i no a les postres. Els nutricionistes també recomanen prendre fruita als matins, perquè el sucre que conté de manera natural ens aporta l’energia necessària per afrontar el dia.

  1. Gingebre per alleujar les digestions

 Afegir dues rodanxes de gingebre, una de taronja i una de llimona en una tassa, aixafar-les molt bé amb una cullereta, abocar-hi aigua molt calenta i afegir una culleradeta de mel, és la infusió perfecta per prendre després d’un gran àpat.

  1. No oblidis la fibra

Fruites, verdures, llegums i cereals aporten un alt contingut en fibra dietètica al llarg del dia que ajuda a regular els moviments intestinals i a evitar el restrenyiment.

  1. No prenguis alcohol, cafè, begudes carbòniques ni espècies picants

Si vols assegurar-te de tenir una bona digestió, evita aquests quatre aliments.

  1. Fes esport cada dia o sempre que puguis

L’exercici físic estimula l’intestí i facilita la digestió. Després d’un gran àpat és preferible caminar una estona, en comptes de fer migdiada.

  1. Digues sí als probiòtics

Els seus beneficis són extraordinaris: regulen el trànsit intestinal, redueixen la inflor i ajuden a prevenir i disminuir la incidència de malalties infeccioses gastrointestinals. A més, durant i després d’un tractament amb antibiòtics, prevenen l´aparició de diarrees associades a l’ús d’aquests medicaments.

  1. No t’oblidis de beure aigua!

Per mantenir el cos sa són recomanables entre 2 i 3 litres d’aigua diaris. Beure aigua t’ajudarà a pair i a depurar l’organisme.

Vols gaudir d’un Nadal saludable? És el moment perfecte per posar en pràctica aquests consells! Som-hi! 🙂

LEAVE A COMENT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies