Farmàcia Bretcha | Reforça les defenses i afronta aquesta temporada amb bona salut!
2146
post-template-default,single,single-post,postid-2146,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Reforça les defenses i afronta aquesta temporada amb bona salut!

10 nov. 2020, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Reforçar les defenses és més important que mai. L’arribada del Coronavirus (SARS-CoV-2) ha fet que calgui tenir-les més en compte i procurar que l’organisme estigui a to i es pugui defensar davant de qualsevol intrús. No és casualitat que la natura ens ofereixi durant la tardor i l’hivern fruites i verdures riques en vitamina A, B, C, E… Totes elles estimulen la immunitat i prevenen les infeccions víriques. Saps en quins aliments trobar-les?

Vitamina A
La vitamina A ajuda a regular la funció dels limfòcits T i a protegir el bon estat de les mucoses nasals i intestinals. Podem trobar la vitamina A als ous, als làctics, als espinacs, al bròquil, la pastanaga, la carbassa, el moniato, l’aranja, la magrana, les figues…

Vitamina B
El tipus B6 i B9 la podem trobar present als cereals integrals, als llegums, al peix i a la fruita seca i la verdura de fulla verda. Recorda que la B12 només és present en productes provinents d’animals. Si creus que en pots patir dèficit per la dieta que segueixes, suplementa-la!

Vitamina C
Imprescindible pel desenvolupament i el creixement, la vitamina C afavoreix la producció de limfòcits T i ajuda a disminuir la durada i freqüència de les infeccions respiratòries. La vitamina C és present a les taronjes, la papaia, el kiwi, l’aranja, els caquis, el mango, la magrana, la carbassa, el moniato, els naps, el bròquil…

Vitamina D
Sabies que el dèficit de vitamina D afavoreix notablement l’aparició d’infeccions respiratòries? La trobem als ous, el peix blau, els làctics sencers i els bolets. Que no falti a la teva dieta!

Vitamina E
És la reina dels antioxidants. La trobaràs principalment a la verdura de fulla verda, l’oli d’oliva i els fruits secs.

A banda d’aquests, també reforcen el sistema immunitari els aliments probiòtics com el iogurt natural, el formatge o el quefir, l’all i la ceba, amb propietats antivirals i antibacterianes, i el gingebre. Aquests tres últims també serveixen per combatre els símptomes de la grip i els refredats.

Ara sí que no tens excusa! Apunta aquestes fruites i verdures a la llista de la compra i assegura que les teves defenses estiguin al peu del canó abans que arribi l’hivern. Recorda que una alimentació equilibrada s’ha de complementar amb uns hàbits i estil de vida saludable. 🙂

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies