Farmàcia Bretcha | ¿Estàs embarassada? Alimenta’t correctament!
Farmàcia Bretcha | ¿Estàs embarassada? Alimenta’t correctament!
2159
post-template-default,single,single-post,postid-2159,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

¿Estàs embarassada? Alimenta’t correctament!

05 febr. 2021, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Un dels dubtes principals que acostumen a aparèixer i a preocupar a les embarassades és el tema de l’alimentació, ja que no només afecta de forma directa a la mare, sinó a la salut i formació del bebè. És cert que caldrà escollir aliments que aportin energia i nutrients (proteïnes, vitamines i minerals) per alimentar-lo bé i que a la mare no li falti de res. Tot i així, seguint una alimentació sana i equilibrada en la majoria dels casos és suficient. Les recomanacions que et proposem són senzilles i fàcils de complir:

 

Vitamines

Entre totes les vitamines que cal consumir, n’hi ha que tenen un paper preponderant. L’àcid fòlic (es recomana suplementació) és essencial per prevenir l’anèmia i per promoure un correcte desenvolupament del tub neural. Prendre’n amb moderació un mes abans de l’embaràs i fins 3 mesos després et pot ser de gran ajuda! Altres igualment importants són la vitamina D, per millorar l’absorció del calci, i la vitamina B12, sobretot si ets mare vegana o vegetariana.

 

Minerals

Calci, potassi, zinc… tots són importantíssims! Si segueixes una alimentació sana i equilibrada, només caldrà que et preocupis del iode i el ferro, ja que segons el cas pot ser que no en consumeixis prou. Són molts els aliments que trobem al mercat amb una alta quantitat de ferro: els llegums, els vegetals de fulla verda, els fruits secs, els làctics, les llavors… Pel que fa al iode, és recomanable que triïs la sal iodada i/o el suplementis, ja que costa més de trobar-lo als aliments que consumim habitualment. 

 

A més a més de les vitamines i els minerals, també és important que paris molta atenció a la neteja de la cuina i els aliments i al consum d’embotits crus, llets sense pasteuritzar, carns o peixos crus/poc fets. La toxoplasmosi, la listèria o la triquinosi són malalties que poden ser molt crítiques durant l’embaràs. Així mateix, evita fumar (directa o indirectament), beure alcohol, prendre massa cafeïna o abusar de fàrmacs i altres drogues. Avui dia, sembla redundant donar aquest tipus de consells, però cal recordar-los i remarcar que qualsevol consum d’alcohol, per petit que sigui, pot provocar la síndrome alcohòlica fetal, un trastorn sever que pot afectar el creixement, el desenvolupament cognitiu i conductual del nadó.

 

Durant l’embaràs pot ser que pateixis nàusees o acidesa. Per evitar o millorar-ne els símptomes deixa de banda el cafè, la xocolata, el picant, els aliments greixosos o molt fregits i els àpats copiosos. També t’ajudarà no menjar just abans d’anar-te’n a dormir, portar roba que no et quedi ajustada i les infusions de gingebre.

 

Recorda que abans de suplementar qualsevol vitamina o mineral és important que ho consultis amb el teu metge/ssa/matrona i si tens altres dubtes sobre alimentació o no estàs del tot segura d’una cosa que has llegit o que t’han explicat, pregunta’ns! Estarem encantats d’ajudar-te! Que gaudeixis de l’embaràs! 🙂

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies