Farmàcia Bretcha | Calor i dieta mediterrània
Farmàcia Bretcha | Calor i dieta mediterrània
1836
post-template-default,single,single-post,postid-1836,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Calor i dieta mediterrània

10 juny 2016, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

La dieta mediterrània és un model d’alimentació que ha estat reconegut per la comunitat científica internacional com un patró alimentari dels més saludables i equilibrats del món. Basat en la trilogia del blat, la vinya i l’olivera, ofereix una varietat de productes molt importants que permeten combinar el plaer de la taula amb l’equilibri nutricional i cultural.

Les altes temperatures conviden a consumir aliments i begudes fredes. La dieta mediterrània es la opció ideal per elaborar plats amb aliments frescos que aporten al nostre organisme molts beneficis.

La dieta mediterrània ens aporta beneficis per la salut al basar-se en determinats aliments :

-L’ oli d’ oliva, fruites i verdures, cereals i llegums , peix, fruits secs…

Els nous hàbits i costums alimentaries fan que hi hagi deixament en la dieta. Sobretot la obesitat infantil, malalties cardiovasculars, i la diabetis son algunes de les malalties en les que seguir la dieta mediterrània pot ajudar-nos.

Durant l’ estiu es un bon moment per començar la dieta mediterrània. Les vacances ,son l’ època adequada per elaborar els nostres plats i si hi ha nens a casa es una oportunitat especial per a que els més petits ens ajudin a realitzar la compra i preparar els aliments.

En aquesta època de l’ any es caracteritza per la varietat de verdures i hortalisses. Les hortalisses tenen un gran contingut en aigua i nutrients i poques calories.

La calor fa que ens deshidratem més ràpidament, així que les sopes fredes poden ajudar-nos a aconseguir el correcte nivell d’ hidratació. Ens referim a les cremes de carabassó, iogurt, etc… sanes i fresques.

Es recomana consumir tres peces de fruita al dia. Tenim una gran varietat de fruites a escollir durant aquests mesos: albercocs, cireres, pomes, melons, peres, nectarines, síndries, ….. Una bona idea per consumir-les es fer macedònies, sucs o batuts inclús fer gelats.

Si tens dubtes sobre la dieta mediterrània ens pots consultar, existeixen serveis nutricionals que t’ ajudaran a elaborar una dieta adequada a les teves necessitats.

Recorda que si el que vols es perdre pes, no es recomanable fer dietes sense control del teu metge i que realitzar una mica d’ exercici es tan important com menjar be a l’ hora de perdre pes.

A la nostra farmàcia trobaràs complements per la teva dieta.

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies