Farmàcia Bretcha | Calma la ment i redueix l’estrès amb mindfulness
Farmàcia Bretcha | Calma la ment i redueix l’estrès amb mindfulness
2208
post-template-default,single,single-post,postid-2208,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Calma la ment i redueix l’estrès amb mindfulness

14 gen. 2022, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

L’estrès és un fenomen quotidià, essencial per a l’ésser humà i que ens permet avançar i adaptar-nos al nostre entorn. Ara bé, quan n’hi ha un excés, pot generar malalties cròniques i incrementar el nombre d’accidents i errors.

En l’àmbit laboral, l’estrès és la principal causa de baixes entre els treballadors a Espanya i es pot arribar a tornar crònic i molt perillós quan és freqüent i durant llargs períodes de temps. La solució? Posar en pràctica exercicis per reduir-lo!

Tècniques com el mindfulness, el ioga, la meditació o el taitxí poden arribar a ser els teus grans aliats contra l’estrès i millorar la teva vida en múltiples sentits. El mindfulness, per exemple, és una de les pràctiques més potents contra l’estrès, ja que dirigeix ​​l’atenció únicament i exclusivament a la respiració i es pot practicar en qualsevol entorn sense la necessitat de fer servir cap tipus d’element o accessori.

Aquests són els passos que has de seguir per practicar el mindfulness:

  1. Atenció plena

Durant un minut centra tota la teva atenció a la teva respiració. Deixa els ulls oberts, respira amb el ventre i intenta que l’aire entri pel nas i surti per la boca. Si perds l’atenció pensant en altres coses, centra-la de nou a la respiració. Aquest exercici el pots fer sempre que vulguis i t’ajudarà a aconseguir claredat i pau.

  1. Observació conscient

Quins objectes tens al teu voltant? Escull-ne un i centra-hi tota la teva atenció. L’únic que has de fer és observar-lo. Amb aquest exercici, la ment se centra en el present. Es pot fer el mateix tancant els ulls i centrant l’atenció en els sons que ens envolten.

  1. Comptar fins a 10

Centra la teva atenció a comptar lentament fins a 10. Si perds la concentració… Tornes una altra vegada a començar de zero!

  1. Atenció!

Centra la teva atenció en la respiració cada vegada que es produeix un senyal acústic o visual específic (quan rebis un missatge al mòbil, cada vegada que sentis un cotxe passar, quan obris la llum…). D’aquesta manera, quan es produeixi l’acció, la teva ment prendrà consciència del moment present.

  1. Observació dels pensaments

Si pateixes força estrès durant el teu dia a dia o és la primera vegada que practiques mindfulness és possible que eliminar els teus pensaments sigui impossible. Per això, serà molt més efectiu per a tu observar-los des de la distància, sense involucrar-t’hi.

El mindfulness desenvolupa la nostra capacitat de mantenir-nos al moment present i és una bona manera de millorar la nostra concentració i reduir l’estrès. També és recomanable practicar-lo abans de començar amb pràctiques més intenses com la meditació. Prendre el control del que passa per la teva ment i viure el moment present és fonamental per assegurar una bona salut mental i emocional. T’animes a provar-lo?

LEAVE A COMENT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies