Farmàcia Bretcha | Aliments que no poden faltar a la teva dieta
Farmàcia Bretcha | Aliments que no poden faltar a la teva dieta
2023
post-template-default,single,single-post,postid-2023,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Aliments que no poden faltar a la teva dieta

23 ag. 2018, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Benvinguts,

L’alimentació és tan important per al nostre organisme que depenent del que mengem podem beneficiar o perjudicar el nostre cor. El consum excessiu de greixos, sucres i l’absència de verdures, hortalisses, llegums o peix pot acabar jugant-nos una mala passada.

En canvi, si seguim una dieta saludable i equilibrada podrem mantenir a ratlla diversos factors de risc cardiovascular, i d’aquesta forma reduir les possibilitats que la malaltia cardíaca aparegui.

En especial, estarem reduint de forma constant aquestes possibilitats quan combinem una bona alimentació saludable amb rutines esportives freqüents, i evitem hàbits nocius com el tabac o el consum d’alcohol.

Per això, per mantenir una bona salut cardiovascular han d’estar presents en la nostra taula els productes baixos en greixos saturats, colesterol i sodi i els rics en fibra i àcids grassos essencials. Així, l’oli d’oliva, les fruites i les hortalisses no haurien de faltar mai en la nostra dieta.

Però a més, hem d’incloure aquests cinc aliments en el nostre menú setmanal si volem acaronar al nostre cor:

–              Llegums: les seves propietats com a aliades cardiovasculars són indiscutibles, ja que, a més d’alimentar-nos, en contenir hidrats de carboni d’absorció lenta (entorn del 55%) i per tant, de baix índex de glucèmia i ser riques en proteïnes, antioxidants i fibra, prevenen l’obesitat, la diabetis i el restrenyiment entre d’altres.

–             Peix: compostos per al voltant d’un 20% de proteïnes de bona qualitat, molta aigua i sobretot, àcids grassos omega 3, que són els majors aliats del cor, els peixos frescos són imprescindibles per cuidar la salut cardiovascular.

–             Verdures: una dieta rica en verdures eleva les concentracions de potassi i magnesi, que ajuden a protegir-nos contra els trastorns del ritme cardíac, al mateix temps que es redueix la ingesta de sodi.

–            Cereals integrals: un estudi publicat va concloure que prendre cada dia 28 grams de cereals integrals redueix fins a en un 9% la mortalitat per malaltia cardiovascular, una dada més que suficient per incloure els cereals integrals en la nostra alimentació setmanal.

–            Una petita ració de fruits secs: encara que aporten bastants calories, són rics en proteïnes (10-30%) i en minerals de fàcil absorció, com a potassi, calci, fòsfor, ferro i magnesi.

El consum d’aquests aliments ha d’integrar-se en una dieta variada, maximitzant els beneficis de tots els aliments dels quals hem parlat.

Gràcies per la vostra visita al nostre bloc, i fins aviat!

LEAVE A COMENT
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies