Farmàcia Bretcha | Aliments que no poden faltar a la teva dieta
Farmàcia Bretcha | Aliments que no poden faltar a la teva dieta
2023
post-template-default,single,single-post,postid-2023,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Aliments que no poden faltar a la teva dieta

23 ag. 2018, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Benvinguts,

L’alimentació és tan important per al nostre organisme que depenent del que mengem podem beneficiar o perjudicar el nostre cor. El consum excessiu de greixos, sucres i l’absència de verdures, hortalisses, llegums o peix pot acabar jugant-nos una mala passada.

En canvi, si seguim una dieta saludable i equilibrada podrem mantenir a ratlla diversos factors de risc cardiovascular, i d’aquesta forma reduir les possibilitats que la malaltia cardíaca aparegui.

En especial, estarem reduint de forma constant aquestes possibilitats quan combinem una bona alimentació saludable amb rutines esportives freqüents, i evitem hàbits nocius com el tabac o el consum d’alcohol.

Per això, per mantenir una bona salut cardiovascular han d’estar presents en la nostra taula els productes baixos en greixos saturats, colesterol i sodi i els rics en fibra i àcids grassos essencials. Així, l’oli d’oliva, les fruites i les hortalisses no haurien de faltar mai en la nostra dieta.

Però a més, hem d’incloure aquests cinc aliments en el nostre menú setmanal si volem acaronar al nostre cor:

–              Llegums: les seves propietats com a aliades cardiovasculars són indiscutibles, ja que, a més d’alimentar-nos, en contenir hidrats de carboni d’absorció lenta (entorn del 55%) i per tant, de baix índex de glucèmia i ser riques en proteïnes, antioxidants i fibra, prevenen l’obesitat, la diabetis i el restrenyiment entre d’altres.

–             Peix: compostos per al voltant d’un 20% de proteïnes de bona qualitat, molta aigua i sobretot, àcids grassos omega 3, que són els majors aliats del cor, els peixos frescos són imprescindibles per cuidar la salut cardiovascular.

–             Verdures: una dieta rica en verdures eleva les concentracions de potassi i magnesi, que ajuden a protegir-nos contra els trastorns del ritme cardíac, al mateix temps que es redueix la ingesta de sodi.

–            Cereals integrals: un estudi publicat va concloure que prendre cada dia 28 grams de cereals integrals redueix fins a en un 9% la mortalitat per malaltia cardiovascular, una dada més que suficient per incloure els cereals integrals en la nostra alimentació setmanal.

–            Una petita ració de fruits secs: encara que aporten bastants calories, són rics en proteïnes (10-30%) i en minerals de fàcil absorció, com a potassi, calci, fòsfor, ferro i magnesi.

El consum d’aquests aliments ha d’integrar-se en una dieta variada, maximitzant els beneficis de tots els aliments dels quals hem parlat.

Gràcies per la vostra visita al nostre bloc, i fins aviat!

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies