Farmàcia Bretcha | Insomni i confinament: com posar-hi remei.
2112
post-template-default,single,single-post,postid-2112,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,large

BLOG

Insomni i confinament: com posar-hi remei.

28 abr. 2020, by fbretcha in Farmàcia Bretcha

Les persones que ens trobem sotmesos a estats de quarantena i confinament són més propensos a desenvolupar símptomes psicològics com l’estrès, el mal humor o el nerviosisme. En aquest context, un dels desordres que afloren és l’insomni.

El canvi de les rutines prèvies, l’adaptació al teletreball, les incerteses laborals i la preocupació per la malaltia en l’entorn familiar són un brou de cultiu per a impedir l’adequat descans nocturn.

El somni: fonamental per a la salut

És molt important tractar de mantenir una rutina. Algunes pautes a tenir en compte per a dormir bé durant la quarantena:

– Realitzar exercici físic: el somni és un procés reparador de la despesa que hem realitzat en vigília. Si és insuficient, el procés de somni no serà tan profund i estable. Les hores més recomanables per a practicar esport és al matí i a mitja tarda, sobre les 18.00.

– Fixar i mantenir l’hora de despertar-se. Sense sortir de casa i sense activitat, es tendeix anar-se al llit cada vegada més tard i a aixecar-se cada vegada més tard. De res serveix tractar d’anar-nos abans al llit per a dormir millor. La mesura més potent és despertar-nos sempre a la mateixa hora.

– Utilitzar el llit només per a dormir. El fet d’estar tant de temps a casa, pot fer que comencem a utilitzar el llit per a parlar, xatejar, treballar, estudiar, veure sèries… Per al cervell és molt important mantenir associacions congruents. Per exemple, si el cervell associa el llit i el dormitori amb estar despert i interessat en pel·lícules o a estar treballant, difícilment entendrà quan arribi la nit que aquí també ha de dormir.

– Procurar evitar en les últimes hores del dia els mòbils o qualsevol dispositiu electrònic, ja que la llum pròxima a l’ull inhibeix la secreció de melatonina i això fa que no ens adormim amb facilitat.

LEAVE A COMENT

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies